WC-URI PUBLICE | Un blog cu și despre...Brașov!

23.06.2011

WC-URI PUBLICE

W.C.-Water Closet asta ar insemna literele puse in acronimul cel mai intilnit in toata lumea .In romaneste definitia tradusa cred ca ar suna cam asa:Instalatie igienica servind la satisfacerea nevoilor fiziologice de evacuare a urinei si a materiilor fecale, deci am cam avea cu toti  treaba pe la un asemenea dispozitiv. Avind treaba in Centrul Vechi,- ma plimba astia pe la Primarie sa le platesc locul de parcare, la care am dreptul in urma unei"licitatii"- am avut o problema fiziologica"mica" asa cum am invatat sa ii spun din grupa... mica la gradinita, si brusc a trebuit sa folosesc un "pipi bar". Dar de unde sa il iau?
Mai bine zis unde sa ma duc? Indicatoare sa te indrume,NU exista ,de parca ar fii rusine, si te trezesti ca stringi din toate alea ,capeti culori din toata gama luminii descompuse sau nu,iar tu simti o nevoie din ce in ce mai mare sa injuri.Nu am inteles niciodata de ce.Asa ca a trebuit sa imi caut in memorie pe unde ar mai putea exista din vremuri de demult,WC-uri.. L-am gasit pe cel mai apropiat de Primaria Veche, e chiar in Parc in zona Hotelului Capiol, cumva ascuns, poate si pentru ca WC-urile  au fost construite subteran, mai e unul in Piata Sfatului, unu in zona Magazinului Star, mai era unu in Livada , dar atit l-au reamenajat de a iesit super bar de fite-Vintage Club -sau ceva, si mai e unul Sub Tampa in zona Telecabinei.Astea toate practic nesemnalizate si pe care eu ca brasovean le gasesc greu,daca nu esti din oras e ca si cum n-ar exista. In zonele nou construite in Brasov, nu stiu nici unul si stiu ca mai e unu in Poiana in zona parcarii mari, dar nu stiu daca e si functional. Au si program dar sunt mai mult inchise si binenteles ca fiind servicii publice au angajati "bugetari"prost platiti si care stau cu sabia concedierii deasupra capului. Niste incompetenti fac reforma si ajung sa stea mai mult inchise  pentru ca a ramas pe functie o "parasuta"in Primarie al carui merit e "oral" dar au fost concediati oameni care mai aveau 4-5 ani pina la pensie si care deserveau pe bani putini aceste locuri, toti la un loc din tot serviciu  sau departament cum i-o spune, nu iau salariul "oralistei". Iar noi ceilalti raminem cu copacii de prin parc sau cu Politia Comunitara care ne amendeaza daca ne prinde.A-ti inteles ideea. Acum apropo de WC-urile Brasovului stiu doua povesti, daca nu o socotesc pe asta cu Vintage Club-ul care mi se pare totusi o poveste de succes. Sa ma explic.WC-ul asta din Livada a stat mai mult inchis in ultimii anii,pina cind niste smecheri au inceput sa il "reabiliteze" si alti smecheri sa il ceara in instanta. Explicabil la tara in care traim si la cit costa metrul patrat in buricul targului. Problema lor. Si ce daca iar mi-au bagat niste smecheri mina in buzunar?Amuzamentul de abia acum incepe.Atita l-au "reabilitat" in subteran de a iesit a constructie cu etaj supraterana, si pentru ca simbolistica nu putea sa lipseasca i-au spus Vintage Club (Vintage tata daca stiti reclama), imi spunea un amic ca totusi daca ai o urgenta ceri nu stiu ce cheie de la bar, asa o fii n-am fost ,n-am incercat. Ca sa fie totul Ok  m-am trezit invitat de un prieten in trecere prin Brasov la o bere si o poveste la "super Barul"asa i s-ar fii dus vestea pina la Bucuresti, asa zicea el , asa o fii ca la baruri nu ma pricep, fapt atestat de masinile de zeci de mii de euro parcate prin apropiere de la o anumita ora. M-am dus ca tin la prietenul asta al meu , dar l-am deturnat pentru alta destinatie, parca nu eram din aceleasi filme(eu si barul). Si acum povestile:Despre WC-ul din Piata Sfatlui se spune ca ar fii fost facut din banii unui batrin , care toata viata ajucat la loterie ,dar a cistigat cind avea vreo 90 de ani, si fiind destul de excentric, dintr-o parte substantiala din cistig a facut WC-ul sa "se cace toata lumea in norocul lui". Iar cel de linga Primarie a avut o povestioara atunci cind comunistii au amplasat in capatul actual al strazii Republicii, statuia lui Stalin. Statuia il infatisa pe Stalin care indica un drum imaginar fiind surprins cu o mina intinsa.Din greseala,intimplare ,zice-ti cum vreti el arata spre acest WC-u, iar brasovenii l-au taxat rapid si daca aveai o problema si intrebai pe cineva raspunsul era ceva de genul "Mergi pina in capat la Republicii mai departe iti arata Stalin"Sper ca in planurile marete de sprijinire a "turismului" sa intre amplasarea de toalete de orice fel, ecologice sau nu, sper ca cele ramase sa nu aiba soarta constituirii in "super baruri",si mai sper ca Brasovul sa ramina in zona civilizata care inseamna un pic mai mult decit niste sensuri giratorii, oricit de frumoase ar fii florile plantate pe ele,intelegeti Domnule Primar  sau trebuie sa va blestem sa va cacati pe Dumneavoastra pina veti intelege??
.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Arhivă blog

FACEBOOK