Tata Ucu-O viata cu FC Brasov | Un blog cu și despre...Brașov!

20.04.2012

Tata Ucu-O viata cu FC Brasov


La vârsta la care alţii nici nu mai ies din casă, Laurian Taus este o fire activă şi se simte ca la 40 de ani. Chiar şi în prezent, „tata Ucu“ nu scapă prilejul de a participa de pe banca de rezerve la toate meciurile de acasă ale echipei de suflet, FC Braşov. Mai mult,octogenarul îl ajută pe medicul oficial al echipei FC Braşov şi contribuie la vindecarea miraculoasă a „stegarilor“. „Nu-mi place să stau degeaba, vreau să fiu util societăţii. Urăsc monotonia şi vreau să am tot timpul o ocupaţie. Nu pot decât să-i mulţumesc lui Dumnezeu că mi-a dat sănătate şi şansa de a lucra în cadrul clubului pe care îl iubesc cel mai mult: FC Braşov“, a menţionat „tata Ucu“.
Vineri, de la ora 13.00, la Librăria „St.O. Iosif“, tata Ucu îşi va lansa cartea biografică  „O viaţă, un destin“. Am simţit că este momentul să-mi descarc sufletul în faţa tuturor iubitorilor sportului. Titlul ales, nu l-am ales întâmplător. Am copilărit în Bartolomeu,  pe Stadionul Tineretului am participat la primul meu concurs de atletism, am fost legitimat la echipa Uzinei Astra, iar acum am 52 de ani de activitate ca medic la cel mai important club de fotbal din Brasov”, a declarat Laurian Taus, pentru fcbrasov.ro.
Secretul longevităţii
Legenda de la FC Braşov povesteşte şi care este secretul longevităţii: „De mic copil am făcut sport, iar părinţii mei m-au încurajat totdeauna să fac mişcare în aer liber. Până în urmă cu 2-3 ani, am fost o persoană chiar foarte activă. La 83 de ani încă înotam, jucam tenis şi schiam în fiecare iarnă, în Poiana Braşov. Şi faptul că tot mereu am stat într-un mediu tânăr, care mi-a păstrat vitalitatea şi energia, m-a ajutat să ajung la 85 de ani, fără reparaţii capitale“.
Forţat să meargă la Steaua
Îndrumat de familie, cel mai renumit medic sportiv din Braşov a urmat cursurile Facultăţii de Medicină de la Cluj-Napoca. În anul IV de facultate s-a produs un eveniment mai puţin plăcut. „A venit la mine un ofiţer de la Steaua şi mi-a dat un ordin de încorporare. Mi-a zis să mă prezint în 48 de ore, fără comentarii la Bucureşti. Mi s-a transmis că dacă nu fac asta, voi fi declarat dezertor şi voi ajunge la puşcărie. Astfel am ajuns la Steaua şi am stat până în anul 1952. În 1956 am revenit la Braşov, ca medic militar, iar în anul următor am devenit medic civil până în 1992, când am ieşit la pensie“, rememorează tata Ucu.
FC Braşov, cea mai de preţ iubire
Culmea ironiei, Laurian Taus a ajuns medic la FC Braşov tot pe linie politică. „Am fost chemat de primul secretar din acea vreme, Berghianu, care mi-a dat ordin ca de a doua zi să mă prezint la Steagu Roşu. I-am spus că nu mă prea pricep la fotbal, dar nu am avut ce face. Sunt foarte mulţumit că am făcut această alegere şi uite că au trecut 52 de ani şi sunt tot la FC Braşov. De-a lungul timpului au trecut prin mâna mea sute de jucători, am schimbat zeci de antrenori şi conducători, iar iubirea pentru culorile gelben-negre a rămas neschimbată“, este de părere octogenarul.
A fost încarcerat şapte zile în Indonezia
Tata Ucu a trecut şi prin momente cumplite. În 1962, actualul medic de la FC Braşov a fost la un pas de moarte, în oraşul Saigon, din Indonezia.
„În vara anului respectiv mergeam la un concurs de atletism din Indonezia. Însă, am avut ghinionul să nimerim acolo chiar în timpul războiului americano-vietnamez. În momentul în care am coborât din avion şi ne-au văzut paşapoartele roşii, de tip comunist, cei care ne-au verificat au exclamat: «Sunteţi spion, o să fiţi condamnaţi la moarte». În acel moment ne-au luat pe sus şi ne-au băgat în puşcărie, acolo unde ne-au ţinut şapte zile. Îmi aduc aminte că în prima seară am suferit un şoc şi am albit pe loc. Dimineaţa am văzut. De atunci am părul alb. În cele din urmă am fost salvaţi de cei de la compania aeriană, care le-au transmis celor din Indonezia că suntem sportivi şi am fost eliberaţi în cele din urmă. Oricum, am trăit clipe de coşmar“, a povestit tata Ucu.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Arhivă blog

FACEBOOK