Ştiaţi că: la Revoluţie s-a tras şi în Biserica Neagră? | Un blog cu și despre...Brașov!

07.09.2012

Ştiaţi că: la Revoluţie s-a tras şi în Biserica Neagră?

Sunt convins că mulţi dintre voi nu ştiaţi că în Biserica Neagră există urme de gloanţe de la Revoluţia din 1989. Exact! pe un stâlp interior de pe partea nordică se văd urmele a şase proiectile care au trecut prin Portalul de Aur.
Urme de gloante in Biserica Neagra
De prima dată când am văzut, în urmă cu câţiva ani, am vrut să ştiu de unde până unde urme de gloanţe Biserica Neagră? Dar când te iei cu altele uiţi şi interesul dispare. Până când săptămâna aceasta am trecut iarăşi pe lângă stâlp; mi-am zis că nu mai scap ocazia şi l-am întrebat pe istoricul Gernot Nussbächer (cu care am onoarea de a fi coleg) despre aceste urme ale istoriei recente.
“În ziua de 23 decembrie 1989 la Braşov a fost o zi de coşmar, s-a tras cu armele din toate direcţiile şi în toate direcţiile de către cei care la 22 decembrie au spart unul sau mai multe depozite de arme ale autorităţilor de stat şi se autoproclamau ‘revoluţionari’ “, mi-a spus domnul Nussbächer. Se pare că unul dintre cei care au pus mâna pe o armă, “cu mintea tulburată poate de băutură a tras şi spre Poarta de Aur, fără nici un motiv logic. Alţii au tras în turnul bisericii, crezând că porumbeii sunt terorişti şi au distrus acoperişul, dar la verificare s-a putut vedea că nu a fost nici un om acolo şi nu a tras nimeni din turnul bisericii”.
Nici dumnealui nu ştie cu exactitate cine şi de ce a tras în Biserica Neagră, şi nici nu cunoaşte persoane care au fost atunci mai aproape de evenimente şi care ar putea da mai multe detalii.
“Găurile ca urme ale nebuniei au rămas şi urmau să fie închise cu ghips, dar le-a văzut arhitectul Ulrich Keicher, delegat din partea finanţatorilor germani ai resturării bisericii, şi a zis că aceste urme trebuie să rămână ca ‘monumente istorice’ şi a recomandat punerea plăcii. Sunt mărturii ale psihozei de terorişti din acele zile, când apropae fiecare bănuia pe aproape fiecare că este terorist şi cine avea armă trăgea înainte să fi tras altul în el”.]
sursa: benighegoiu.wordpress.com
Placa comemorativa







Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Arhivă blog

FACEBOOK