Starbucks la Brasov? | Un blog cu și despre...Brașov!

02.11.2012

Starbucks la Brasov?

Sigla Starbucks


Costin Georgescu, country-manager Starbucks România, ne-a declarat, ieri, că cel mai extins lanţ de cafenele este în continuare interesat de extinderea la Braşov, dar „o decizie cu privire la acest lucru o vom lua cel mai probabil anul viitor”. „Deocamdată nu ne gândim la o posibilă extindere la Braşov, deşi suntem căutaţi de multă lume din Braşov să ne întrebe acest lucru”, spune Georgescu. Starbucks are operaţiuni în 61 de ţări, cele mai multe cafenele (peste 10.000) fiind în SUA. În China există peste 700 de cafenele Starbucks, iar în Japonia peste 1.000. În România, Starbucks operează opt cafenele – şase în Bucureşti şi câte una în Timişoara şi Cluj-Napoca.
Compania anunţa încă de la începutul anului trecut că este interesată de extindere în Braşov, iaşi şi Constanţa, ţintind atât spaţii în mall-uri, cât şi spaţii stradale. Din păcate, extinderea nu a mai avut loc.



Istoria brandului Starbucks


Istoria Starbucks a început să se scrie în 1971 (sub denumirea iniţială “Starbucks Coffee, Tea and Spice”), însă abia zece ani mai târziu se poate vorbi de Starbucks alături de părintele său spiritual, Howard Schultz. La acea vreme vicepreşedinte al unei companii producătoare de echipamente electrocasnice, Schultz a remarcat o mică firmă din statul Washington care comanda în cantităţi mari un anumit tip de boabe de cafea şi pentru a-şi satisface curiozitatea, s-a aventurat până în nord-vestul New York-ului. În scurt timp, mai exact în1982, a devenit directorul diviziei de retail şi marketing al Starbucks. 

Într-una dintre călătoriile sale de afaceri din Milano, impresionat de expresso bar-urile italiene, şi-a propus să creeze o experienţă similară şi în Statele Unite, cafeaua espresso devenind elementul esenţial al viziunii lui Schultz. Însă şefii săi nu au fost cuprinşi de acelaşi entuziasm, ceea ce l-a determinat pe Schultz să părăsească Starbucks în 1985 şi să întemeieze propria companie, Il Giornale. Doi ani mai tarziu, proprietarii Starbucks au decis să îşi vândă afacerea, oportunitate pe care Schultz nu avea cum să o rateze şi pentru care a plătit 3,8 milioane de dolari. 
Sub conducerea lui Howard Schultz, Il Giornale şi-a schimbat numele în Starbucks, şi a început rapida expansiune în toate colţurile Statelor Unite. În 1992, anul listării companiei la bursă, reţeaua Starbucks numără deja 165 de locaţii. 
Prima filială din afara ţării a fost inaugurată în 1996, la Tokyo, iar în 1998 Starbucks a pătruns şi pe piaţa europeană, primele locaţii fiind inaugurate în Marea Britanie. Starbucks este povestea celei mai rapide creşteri din retail din întreaga istorie, depăşind chiar şi McDonald’s din acest punct de vedere.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

FACEBOOK