SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR REGIM PERMISE DE CONDUCERE SI INMATRICULARE A VEHICULELOR IN BRASOV | Un blog cu și despre...Brașov!

14.07.2012

SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR REGIM PERMISE DE CONDUCERE SI INMATRICULARE A VEHICULELOR IN BRASOV

Permis de conducere
Sef serviciu: comisar sef de politie Cretu C. Cristian Dorel
Organizare:
 Compartiment Regim Permise de Conducere;
   Compartiment Examinări Compartiment Înmatriculare şi Evidenţa Vehiculelor Rutiere;
                              Compartimentul informatic.
Organigrama SPCRPCIV Brasov  cuprinde : 5 ofiteri, 17 agenti si 2 personal contractual

SEDIU: BRASOV, STR. TURNULUI NR. 13
TELEFOANE : 0268 314 806; 0368 449 111
FAX: 0268 319 526
E-mail: inmatriculari@prefecturabrasov.ro
PROGRAM AUDIENTE: MARTI 09.00 – 11.00

Serviciile Publice Comunitare Regim Permise de conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (pe scurt S.P.C.R.P.C.I.V.) au fost infiintate in baza Ordonantei de Guvern nr. 83/2001, privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple si serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatricularea vehiculelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 362/2002 si a  Hotaririi de Guvern nr. 1767/2004, modificata prin HG 656/2011, privind modul de organizare si functionare a serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatricularea vehiculelor.
S.P.C.R.P.C.I.V.  sunt servicii publice, organizate la nivelul fiecarui judet, in structura aparatului propriu de specialitate al prefectului, facand parte integranta din organigrama Institutiei Prefectului.

Atribuţiile serviciului public comunitar
Serviciul public comunitar are următoarele atribuţii principale:
-        Organizeaza examenele pentru obtinerea permiselor de conducere in conditiile legii;
-        solutioneaza cererile pentru eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de inmatriculare  si a placilor cu numere de inmatriculare pentru vehicule rutiere,  editare si eliberare a certificatelor de inmatriculare si a autorizatiilor provizorii de circulatie, eliberare a placilor cu numere de inmatriculare, precum si de evidenta informatizata a conducatorilor auto si a vehiculelor rutiere,  in conditiile legii;
-        Constituie, actualizeaza si valorifica registrul de evidenta a permiselor de conducere si a vehiculelor inmatriculate, in conformitate cu prevederile legii, ale tratatelor si conventiilor internationale la care Romania este parte;
-        Monitorizeaza si controleaza modul de respectare a prevederilor legale in domeniul asigurarii protectiei datelor referitoare la persoana;
-        Primeste, inregistreaza si tine evidenta ordinelor, dispozitiilor, instructiunilor, regulamentelor, stampilelor si sigiliilor, asigurand repartizarea lor in cadrul serviciului;
-        Gestioneaza resursele materiale si de dotare necesare activitatilor proprii;
-        Indeplineste si alte atributii stabilite prin reglementari legale;
-        In exercitarea atributiilor legale specifice, coopereaza cu serviciile publice comunitare de eliberare si evidenta a pasapoartelor simple, cu cele locale si judetene de evidenta persoanelor;
Activitatile prevazute mai sus constituie serviciu public si se desfasoara in interesul persoanei si al comunitatii, in sprijinul institutiilor statului, exclusiv pe baza si in executarea legii;


Ca să poţi da examenul pentru obţinerea permisului auto categoria B, ai nevoie de:
  • fişa de şcolarizare, pe care o primeşti de la şcoala de şoferi, după “absolvire”;
  • copie după cartea de identitate;
  • fişa medicală – se poate descărca de aici şi printa pe A5 faţă+verso sau o cumperi cu 30 de bani de la un xerox centru de copiere; pentru completarea fişei, tre’ să stai la cozi, să plăteşti – eu am dat 70 de lei – şi n-o să te alegi decât cu nişte parafe şi o ştampilă. Ca să poţi da examenul, pe fişă trebuie să scrie că eşti apt pentru conducerea de autovehicule;
  • cazier judiciar, care se obţine de la Poliţie, unde te prezinţi cu un timbru fiscal de 2 lei şi chitanţa care să ateste că ai plătit la Trezorerie o taxă de 10 lei pentru obţinerea cazierului. Singura coadă la care am stat a fost la Trezorerie;
  • chitanţă de la primăria oraşului în care ai domiciliul, reprezentând contravaloarea sumei de cinci lei – taxa de examen;
  • chitanţă de la CEC, în valoare de 68 de lei: taxa de permis;
  • avizul psihologic. Şi pe ăsta trebuie să scrie că eşti apt pentru conducerea de autovehicule. Mai adaugă vreo 40 de lei;
  • 2 fotografii cu dimensiunile de 3,5 x 3, 85 cm, pentru fişa de şcolarizare;
  • copie după diploma de studii care să ateste că ai terminat măcar 4 clase;
  • cerere de programare la examen;
  • un dosar plic.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Arhivă blog

FACEBOOK