REALIZARE CONSTRUCTIE IN BRASOV | Un blog cu și despre...Brașov!

29.09.2011

REALIZARE CONSTRUCTIE IN BRASOV

Pentru obținere AC necesară construcției de clădiri (locuințe, hale, centre comerciale, spitale) conform Legii nr. 50/91, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se parcurg următorii pași:

1. Obținere Certificat de Urbanism (CU):
a. În cadrul Centrului de Informații pentru Cetățeni, la posturile 12, 13, şi 14, cetăţenii primesc relaţii suplimentare referitoare la CU şi la documentaţia necesară obţinerii acestuia.
b. Pentru eliberarea CU, solicitantul plăteşte o sumă stabilită printr-un HCL care se emite anual şi care are la bază Codul Fiscal.
c. Solicitantul completează o cerere tip şi împreună cu toate documentele solicitate le depune la Primăria Municipiului Brașov, primind numărul de înregistrare al solicitării.
d. Se verifică dacă documentaţia este în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 republicată, cu modificările și completările ulterioare.
e. În cazul în care documentaţia prezintă elemente care fac imposibilă avizarea, inspectorul de specialitate elaborează o adresă către solicitant, în care menţionează datele neconforme şi documentele care trebuie depuse pentru completarea acesteia.
f. În cazul în care documentaţia este conformă cu prevederile Legii nr. 50/1991, se emite CU prin care se cer avize, studii, proiecte necesare obținerii AC.

** CU poate fi prelungit o singură dată, pentru o perioadă de un an, înainte cu 15 zile față de termenul de exiprare
Pentru acte necesare, taxe, depunere electronica se acceseaza: Obținere Certificat de Urbanism (CU)
2. Obținere Autorizație de Construire (AC):
Se parcurg următorii pași:

După eliberarea Certificatului de Urbanism se obțin avizele din CU și se depun actele pentru obținerea Autorizației de Construire.
* În cazul în care prin CU se solicită avizul Administratorului Drumului/Comisiei de Circulație, cetățeanul depune documentația necesară obținerii avizului Comisiei de Circulație, la posturile 9 și 10.
* În cazul în care prin CU se solicită întocmire de Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) sau Plan Urbanistic Zonal (PUZ), cetățeanul depune documentația pentru aprobarea studiului de oportunitate pentru obținere PUD sau PUZ, de către Consiliul Local, la posturile 13 și 14.

Pasii pentru obținere Hotărâre de Consiliul Local privind aprobare PUD/PUZ:
• În cazul în care documentația este completă se supune spre analiză în cadrul Comisiei Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU).
• Dacă în urma analizării în CTATU, documentaţia nu este avizată se înştiinţează solicitantul printr-o adresă.
• Dacă în urma analizării în CTATU, documentaţia este avizată cu condiţii, se înştiinţează solicitantul printr-o adresă în care se solicită completarea/modificarea documentaţiei.
• Dacă în urma analizării în CTATU, documentaţia este avizată, se demarează procedura pentru obţinerea Hotărârii de Consiliul Local care aprobă documentaţia.
• Dacă în timpul avizării la comisia Consiliul Local sunt necesare acte sau precizări, ele vor fi cerute, în scris, beneficiarului (acesta poate participa la şedinţă).
• Dacă în urma şedinţei de Consiliul Local, documentaţia nu este aprobată, se înştiinţează beneficiarul (proiectantul) printr-o adresă.
• Dacă în urma şedinţei de Consiliul Local, documentaţia este aprobată, se trimite beneficiarului HCL.
* După aprobarea PUZ-ului de către Consiliul Local, se va solicita un nou CU.

1. În cadrul Centrului de Informații pentru Cetățeni, la posturile 12, 13, şi 14, cetăţenii primesc relaţii suplimentare referitoare la AC şi la documentaţia necesară obţinerii acesteia.
2. Pentru eliberarea AC, solicitantul plăteşte o sumă stabilită printr-un HCL care se emite anual şi care are la bază Codul Fiscal.
3. Solicitantul completează o cerere tip şi împreună cu toate documentele solicitate le depune la unul din posturile amintite, primind totodată un bon cu numărul de înregistrare al solicitării.
4. Se verifică dacă documentaţia este în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 republicată, cu modificările și completările ulterioare.
5. În cazul în care documentaţia este incompletă sau prezintă elemente care fac imposibilă eliberarea autorizației, documentația se restituie solicitantului, urmând a fi completată cu cele necesare.
6. În cazul în care documentaţia este completă, sau după completarea ei, se emite AC.
Pentru acte necesare si informatii suplimentare se acceseaza:
Autorizaţie de Construire/Desfiinţare
3. Obținere Certificat de Urbanism pentru Dare în Folosință (CUDF):
După obținerea Autorizației de Construcții se depun actele pentru obținerea CUDF.
1. În cadrul Centrului de Informații pentru Cetățeni, la posturile 12, 13, şi 14, cetăţenii primesc relaţii suplimentare referitoare la CUDF şi la documentaţia necesară obţinerii acesteia.
2. În cazul în care documentaţia este completă, se emite CUDF.

Următorii pași de urmat în afara Primăriei sunt:
1. Înscriere în C.F.
2. Înscriere la Direcția Fiscală
Pentru acte necesare si informatii suplimentare se acceseaza:
Certificat de urbanism pentru dare în folosinţă

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Arhivă blog

FACEBOOK